Realizace železničního svršku je již nějakou dobu minulostí, přesto si pojďme připomenout, jaké hlavní traťové mechanizmy pro zřízení a úpravu koleje byly uplynulé dva roky v Hostivaři k vidění při práci.







Pro těžení a návoz štěrku i zeminy byly použity čtyřnápravové vozy typu Ua (dumpcar):



Pokládka kolejových úseků se dnes již běžně realizuje pomocí kladecího zařízení PTH 350 Donelli. Tento firmy Strabag přijel s polskou osádkou:

Zde "složený" na plošinových vozech:





Při odstranění původních kolejí se stále využívá klasické technologie trhání na 25metrová kolejová pole pomocí pokladače, zde PKP 25/20.1H firmy GJW:

Trhání úseku 1.traťové koleje nad budovanou opěrnou zdí:


Pohled shora na příhradovou konstrukci portálu PKP 25/20 H firmy Strabag:


Na pokládku výhybek musely vzhledem k nedostatku tuzemských kapacit na podzim 2015 přijet kolejové jeřáby z Německa. Nejprve KIROW KRC 1200 s názvem Donau (Dunaj), který patří k nejvýkonnějším v Evropě:



Pražské zhlaví v sudých kolejích ukládal GOTTWALD GS 80.08T:


Některé činnosti musely být prováděny v noci při zastaveném provozu:



Částečně byl využit i pásový pokladač DESEC TL70 firmy Skanska, zde při pokládce výměnnové části výhybky č.10:



Po pokládce a zaštěrkování koleje je nejdůležitější činností směrová a výšková úprava, prováděná automatickými strojními podbíječkami firmy Plasser&Theurer. Nejprve 09-16 4S jménem Ivanka:


Výhybková podbíječka 08-475 4S pro změnu s maďarskou obsluhou:


Výhybkový automat 09-16 4S má osádku ryze českou a jméno Jarmilka:



Rovněž 08-475 4S firmy Skanska se ve svém "domácím" prostředí Hostivaře podílela na realizaci:


Jeden z obytných vozů, které se přes sezonu stávají pro osádky druhým domovem:


Úseky staničních kolejí (jako zde k.č.3 u 1.nástupiště) rovnal do správné polohy traťový automat 400.1:




Po podbíječce je důležité štěrkové lože upravit do správného profilu kolejovými pluhy. Zde SSP 100:


SSP 110 SW při práci v 1.koleji u nástupiště:

SSP 2005 na vlečce Kovošrot:

Závěrečnou činností bylo broušení kolejnic švýcarským strojem - viz článek zde













Copyright © 2014 - 2015. All Rights Reserved.