Jednou z dokončovacích prací na železničním svršku je tzv. preventivní broušení kolejnic. Jde v podstatě o úpravu mikrogeometrie, jejímž cílem je odstranit nedokonalosti jízdní dráhy ve vlnových délkách menších než 2-3 m a příčného profilu hlavy kolejnic a dále:
· odstranění drsného povrchu z válcování a od případné koroze, který je iniciátorem vysokofrekvenčních kmitů a rychlé tvorby vlnek,
· odstranění oduhličené vrstvy z výroby, která má tloušťku 0,3 až 0,5 mm, je měkká a podléhá v krátké době plastické deformaci, zhoršující tvar pojížděné plochy,
· korekce příčného profilu pojížděné plochy na nominální profil,
· dokonalé zabroušení svarů kolejnic.
Broušení kolejnic je realizováno v celé délce hlavních kolejí č. 1 a 2, od 28.2. do 1.3. ho provádí dvoucestný stroj ze Švýcarska, více informací lze nalézt zde http://www.autech.ch/.



Copyright © 2014 - 2015. All Rights Reserved.