Před třemi týdny v úterý 15.září zastavil poprvé osobní vlak u nového nástupiště žst. Hostivař. Cestující si tak začali zvykat na jiné trasy příchodu k vlakům a další novinky. 1. Umístění nástupiště a podchodu.
Posun od výpravní budovy směrem na Benešov byl z pohledu projektanta zřejmě jedinou možnou variantou, jak se s úkolem vytvoření podchodu a dvou ostrovních nástupišť při zachování počtu kolejí popasovat. Podchod je průchozí, což ocení především lidé z okolí ulice U Továren, navíc zde vzniká nová přestupní vazba na autobusové linky 111/329 ve směru na Dubeč, i bez krkolomného přecházení kolejí. Diskutabilní je vyústění chodníku na jižní straně. Z pozemkových důvodů není přiveden k zastávce MHD ani přechodu. Tato situace se však má do budoucna změnit, v plánu je úprava křižovatky ulic Průmyslová-Plukovníka Mráze, kde vzniknou nové přechody - viz obrázek. Navíc se má v rámci programu Prahy posunout autobusová zastávka směrem ke křižovatce, právě do prostoru vyústění chodníku.
2. Mimoúrovňový přístup
Někdo může namítnout, že přijít z výpravní budovy rovnou do vlaku bylo nejsnazší. V každém případě bezbariérový přístup z nástupiště do vlaku, kdy je hrana 550mm nad temenem kolejnice, funguje až nyní. Daní za to je nutnost překonat výškový rozdíl z podchodu, buď kratší cestou schodištěm nebo rampou o podélném sklonu 8,33%. Dle nových pravidel SŽDC se neumísťují výtahy ani plošiny.
3. Odbavení cestujících
Pokladna Českých drah byla 15.9. ráno přesunuta do nových prostor odbavovací budovy. Prodej lístků funguje od 5.55 do 17.10. Toalety jsou k dispozici za padesátikorunovou zálohu a poplatek za použití činí 8,- Kč. Uvnitř budovy a zároveň nad vstupem do podchodu a na nástupištích budou ještě osazeny informační elektronické panely, v plánu ke 23.listopadu, kdy se zprovozní i nástupiště č.2.
Věříme, že nová železniční stanice přinesla v součtu více pozitivního a bude cestujícím sloužit k jejich prospěchu.















