Jednou z nejvíce diskutovaných součástí koridorových staveb se staly protihlukové stěny. Jejich vzhled výrazně zasahuje do architektury měst, ovlivňují přilehlé obytné oblasti a také zrovna nevylepšují pohled cestujících z vlaku, čehož zářným příkladem je právě trať z Prahy do Benešova. Diskuze lajků i odborníků o jejich potřebě v průběhu realizace jsou v podstatě zbytečné. Projektant se už při návrhu stavby musí držet paragrafů zákona č.258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, v němž jsou určeny limity pro tzv. chráněný venkovní prostor (po korekcích jsou v závislosti na denní době celkové limity 45 až 65dB při LAeq=50dB). Dále vychází z podkladů současné a výhledové dopravní zátěže - frekvence osobních vlaků, rychlíků a nákladních vlaků. Pro výhledový stav jsou výsledkem hlukové mapy jednotlivých výpočtových území s průběhem izofon. Součástí výpočtu jsou i výsledné tabulky hodnot ekvivalentních hladin hluku v jednotlivých bodech výpočtu. Jak dále konstatuje v příslušné technické zprávě projekt: Při porovnání hlukového zatížení v roce 2000, 2012 a 2034 je evidentní, že v dané lokalitě dojde k navýšení hlukové zátěže. Proto pro tuto stavbu nelze přiznat „starou hlukovou zátěž“ dle Nařízení vlády č. 272/2011 Sb. a je nutné přistoupit k ochraně území protihlukovými stěnami. Ty byly vytipovány u obytných lokalit, nejsou např. podél 12.koleje u objektu pův. filmových ateliérů.
Aby negativní vliv PHS nebyl přece tak významný, bude jejich šedý betonový povrch dodatečně natřen na základě architektonického návrhu, který byl zahrnut již do dokumentace pro stavební povolení. Barvy budou žlutá, oranžová a červená, u některých polí budou doplněny motivy stromů, dvě ukázky jsou uvedeny níže.

Copyright © 2014 - 2015. All Rights Reserved.